پیشینه تحقیقات داخلی وخارجی کیفیت زندگی کاری وتعهد سازمانی

دسته بندي : علوم انسانی » مدیریت
پیشینه تحقیقات داخلی وخارجی کیفیت زندگی کاری وتعهد سازمانی

کاملترین در سطح اینترنت
تعداد صفحات : 33
فرمت : word (قابل ویرایش)
رفرنس دهی استاندارد
منابع فارسی و انگلیسی دارد.
تحقیقات داخلی و خارجی دارد.


نمونه پیشینه تحقیقات::

پژوهش های انجام شده در داخل کشور
- قره داغی (1386) در پایان نامه خود تحت عنوان " بررسی عوامل تاثیر‌گذار‌ بر اجرای مدیریت ارتباط با مشتری در شرکت‌های کوچک و متوسط توریستی استان تهران" می نویسد: یکی از این راهکارها که امروزه بسیاری از شرکت‌ها بدان متوسل شده اند مدیریت ارتباط با مشتری است که علی رغمی که سرمایه گذاری درآن سالهای اخیر گزارشات بسیاری از شکست آن به دست رسیده است و این موضوع موجب شد تحقیقات فراوانی در مورد علل ناکامی و همچنین عوامل تاثیرگذار بر اجرای آن گردیده است از طرفی دیگر شرکت‌های کوچک و متوسط در اقتصاد کنونی بسیاری از کشورهای دنیا نقش عمده ای در تولید ثروت و اشتغال بازی می کنند. با توجه به محدودیت‌های مالی و انسانی و دیگر محدودیت‌ها، این شرکتها به دنبال راه‌هایی برای ادامه فعالیت در این فضای رقابتی هستند که مدیریت ارتباط با مشتری در این زمینه کمکهای زیادی به اینگونه شرکت‌ها نموده است. نتایج این تحقیق به این‌صورت است که روابط با مشتری و پویایی‌های کسب و کار تاثیرگذارترین عوامل بر اجرای CRM در SEM ‌‌ها است و از طرفی تاثیرگذاری شاخص کیفیت و نوآوری نیز بر اجرای CRM در میان فاکتورها رد گردیده است (قره داغی،1386).
- بزاز جزایری و پرداختچی (1386) در پژوهشی با عنوان « تدوین مدل ارزیابی کیفیت زندگی کاری کارکنان در سازمان‌ها » در پی تدوین برای ارزیابی کیفیت زندگی کاری کارکنان در سازمان‌ها بوده‌اند. نتایج حاصل از تحلیلی عاملی، ابعاد مدل کیفیت زندگی کاری را در سه عامل ساختاری (مؤلفه هایی از قبیل سیاستهای سازمانی، نظام حقوق و مزایا، شرایط کارایمن، زمان کار انعطاف پذیر و امنیت شغلی) مدیریت (مؤلفه‌هایی از قبیل کیفیت مدیریت و سرپرستی، نظام بازخوری، پرورش استعدادها و مهارتها، امکان رشد و پیشرفت در کار و مشارکت در تصمیم‌گیری) روانشناختی (مؤلفه‌هایی از قبیل اهمیت و معنی داری، چالش برانگیز بودن شغل، هویت و استقلال در کار و تنوع فعالیتها و وظایف ) و اجتماعی ( مؤلفه هایی از قبیل انسجام اجتماعی در محیط کار، سازگاری تعادل بین شغل و جنبه های فردی نشان داده است. نتایج بدست آمده، مؤلفه‌هایی متشکله مدل را برای ارزیابی وضعیت کیفیت زندگی کاری کارکنان سودمند و مناسب نشان داده است (بزاز جزایری و پرداختچی، 1386).
- مهرابی (1387) در پایان نامه کارشناسی ارشد خود با عنوان " ارائه مدلی جهت ارزیابی تاثیر مدیریت ارتباط با مشتری (CRM) بر عملکرد شرکت‌ها و سازمان‌ها " می نویسد : با حرکت بازار به سمت رویکرد متمرکز بر مشتری (CRM) انجام داده اند و بسیاری از شرکت‌ها سرمایه گذاری‌ بسیاری در تکنولوژی‌های مدیریت ارتباط با مشتری انجام داده‌اند و بسیاری از این سرمایه‌گذاری‌ها با بازگشت کمی مواجه بوده‌اند با این وجود شرکت‌های زیادی همچنان در حال پیاده سازی تکنولوژی CRM هستند از طرف دیگر تحقیقات دیگری نشان‌دهنده تاثیرمثبت رویکرد مشتری مدار بر عملکرد سازمان می‌باشند. از آنجا که بسیاری از شرکت‌ها به CRM به عنوان یک راه حل فناوری اطلاعات (IT ) نگاه کرده اند، تحقیقات IT نشان می دهند که تکنولوژی به تنهایی نمی تواند متضمن موفقیت یا شکست یک استراتژی کسب و کار باشد. در این راستا این پژوهش در جهت ارائه مدلی یکپارچه که بتواند تاثیر CRM برعملکرد را مورد ارزیابی قرار دهد ، صورت پذیرفته است. پس از مطالعه مدلهای ارائه شده در زمینه CRM و عملکرد و با مطالعه ادبیات مرتبط در زمینه IT، CRM مدلی مفهومی جهت ارزیابی تاثیر CRM بر عملکرد ارائه گردیده است. در این مدل با بهره گیری از رویکردهای " نگاه به سازمان از دیدگاه منابع " و "رویکرد فرایندگرا" ، منابع CRM به دو بخش " منابع تکنولوژیکی" و " منابع زیرساختاری" تقسیم شده اند و نشان داده شده که این منابع چگونه بر عملکرد سازمان تاثیر می‌گذراند. سپس 74 مقیاس در قالب یک پرسشنامه جهت اندازه‌گیری عوامل مدل توسعه داده شده برای ارزیابی مدل، SEM استفاده شده است و همه فرضیات مدل آنها مورد تایید قرار گرفته است. منابع زیرساختاری پرسشنامه ها در بین شرکت های ارائه کننده خدمات اینترنت توزیع شده است. در تحلیل نهایی از روش CRM نسبت به منابع تکنولوژِیکی تاثیر به مراتب معنی دارتری بر فرایندهای CRM دارند (مهرابی، 1387).
دسته بندی: علوم انسانی » مدیریت

تعداد مشاهده: 7270 مشاهده

فرمت فایل دانلودی:.zip

فرمت فایل اصلی: Docx

تعداد صفحات: 33

حجم فایل:60 کیلوبایت

 قیمت: 13,000 تومان
پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود.   پرداخت و دریافت فایل
  • محتوای فایل دانلودی: